Ja, så var det ju fortsättningen då!

Jag skulle vara hos Läkarhuset på undersökning klockan 15.00 i går, jag kom dit strax innan och fick komma in till läkaren direkt. Han tyckte att min hand behövde röntgas. Dessutom talade han om att han på remissen skrev att de skulle skicka mig till ortopedakuten om handen behövde gipsas, annars skulle jag bli hemskickad med lindad hand och några dagars sjukskrivning. Jag ringde chauffören (Markus) så att han kunde skjutsa upp mig till Ryhov.

Vid ca 15.30 så satt jag på röntgenavdelningen och väntade. Det tog bara några minuter innan jag blev kallad till ett rum, och en röntgenassistent tog några bilder. Efter det fick jag sätta mig och vänta medan röntgenbilderna kollades. Det skulle ta ½ - 1 timme innan jag fick besked. 16.50 kom en kvinna ut och sa att jag var färdig, men vi skickar dig till ortopedakuten för bedömning.

17.00 stod vi i akutens entré, jag + en granne som var med i Staan. Markus kom strax efteråt och gjorde oss sällskap. Vid 18.15 blev jag uppropad och fick komma in i ett undersökningsrum, och sedan var det vänta som gällde!!!

20.15 var jag ute och sa till mina "ledsagare" att de kunde åka hem för det drar ut på tiden, och omkring klockan 22 fick jag träffa läkaren, som talade om att det har gått en benflisa i knogen och att jag skulle få gips så snart gipsrummet blev ledigt!

Klockan 23.20 så släppte sjuktaxin av mig hemma, då var jag ganska hungrig och trött!

Nu ska gipset sitta i tre veckor och sedan ska jag få ett träningsprogram av en arbetsterapeut!

Kommentarer

Monaxe sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monaxe sa…
Ovanstående inlägg blev så felstavat att jag fick ta bort det!

Vilken otur du hade, fast det var ju tur att det inte blev värre ändå! Krya på dig.
Annanann sa…
Tack, ja jag kunde ju ha hamnat med bruten nacke nedanför trappan!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!