Hatobjekt nr 1!

Förra veckan ringde en säljare från Tele2, maken har nämligen ett trådlöst internet från dem. De ville öka hastigheten på uppkopplingen, utan att det skulle kosta oss något! Problemet var bara att den usb-stickan vi har inte klarar av den tekniken, så de måste skicka en ny sticka. Det enda vi skulle betala var fraktavgiften, 99 kronor! Nej tack, sa maken! Han var ganska undrande över deras fraktpriser!

Den här veckan ringde en säljare från Tele2, uppenbarligen är de fast beslutna att fortsätta ringa tills de får "rätt" svar. Nu var ju inte maken hemma, men jag sa att jag antog att de ringde om det trådlösa internetet! Det visade sig att han hade precis samma erbjudande denna veckan som förra, så jag ifrågasatte fraktkostnaden! Då talade säljaren om att det är Posten som har så höga avgifter! Detta har jag svårt att tro, visserligen klagas det på Posten hela tiden, men inte kostar det 99 kronor att skicka en pryl modell större minnepinne? Frimärken kostar 6 kronor styck och det borde räcka med fyra stycken, eller möjligt vis sex stycken! Fyra frimärken är alltså lika med 24 kronor och sex stycken kostar 36 kronor!

När jag talade med säljaren så tackade jag nej till erbjudandet, dessutom talade jag om att svaret blir detsamma om de ringer nästa vecka igen! Vi får väl se om de ger upp, men troligtvis inte!!!!

Jag kanske ska döpa en etikett till Tele2, för att lättare hitta inläggen om dem!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!