1 April!

I dag har jag passat på att baka lite, efter att jag kokat Gulaschsoppa till lunch åt sonen och mig! Jag bakade biscotti, italienska mandelskorpor. De passar utmärkt till kaffe, även om italienarna doppar dem i dessertvin! Dessutom bakade jag en kladdkaka med kokosbotten, förra gången jag gjorde en sådan blev den så kladdig att man var tvungen att äta den på assiett, med sked. Nu använde jag mig av mitt "gamla" recept på kladdkaka till överdelen av kakan, vi får se hurdan den blev!

I övrigt händer inte så mycket, maken och jag träffas några gånger i veckan, senaste veckan sågs vi på måndagen, torsdagen och i helgen. Just nu kör han tåg, men han kommer väl hem om någon timme. Jag ska arbeta förmiddag veckan som kommer, så nu har vi lite större chans att ses! Det ser jag fram emot!!!!


Kommentarer

Vanja sa…
Jag har faktiskt kvar en liten, liten skvätt av SantElmon vi fick av er, men jag har fortfarande inte doppat några skorpor i det. Det kanske är dags att göra det innan det är för sent? :)
Annanann sa…
Jag la in ett recept till dig hos hönshuset!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!