Eldkorgar!

Jag läste en artikel om eldkorgar, ni vet sådana där i smide som man eldar med i trädgården. Det stod att det var så mysigt med dessa eldar som så många använder nu för tiden.

Kalla mig gärna nojig, men jag har svårt att tänka mig att ställa upp något sådant i trädgården. När man tänker på att det räcker med lite glöd i askan från eldstaden, för att ett hus ska brinna ner, så känns det ju fruktansvärt osäkert med öppen eld i en smidesställning! Ramlar det ner lite glöd på backen så kan det ju ta eld i rötter i marken och det kan spridas till byggnader runt omkring! Dessutom så skvätter det omkring glöd i luften vilket borde vara en brandrisk i sig!

Jag ställer till och med grillen på avstånd från huset, för säkerhets skull!!!

Kommentarer

Jeanette sa…
Det kanske är för dem med stenlagda trädgårdar? Inte oss med ogräs...
Annanann sa…
Ja, så kan det ju vara!
Vanja sa…
Jag håller med, jag tycker också att de är läskiga. Fast det är rätt mysigt på Lisebergs julmarknader, när de står och brinner överallt och det är bitande kallt i luften :)
Jeanette sa…
Såg en i en blaska nyss - med betongklump i botten, "så att man kan ha den var som helst". Optimistiskt värre!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!