Maken till fräckhet har jag aldrig skådat!

Jag tittade ut genom köksfönstret när det kom en råbock och skuttade förbi. Jag gick vidare till nästa fönster, åt norr, och där såg jag nämnda råbock närma sig mitt potatisland. Den böjde sig fram och tog en tugga av potatisblasten, sedan den luktat på fläderbusken strax intill. Jag knackade till på fönstret, men det sket den i så jag gick ut och ropade "hördudu du"! Den tittade på mig några sekunder och vände sedan om mot staketet, som den hoppade över, mycket graciöst.

När jag kom upp till Markus och talade om det, så såg jag att den hade gått in i grannarnas trädgård. Det fanns antagligen inget som passade magen där, för den fortsatte söderut för att leta efter något som var tillåtet att tugga i sig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!