Om ditt och datt och grannens katt

Jag är kattmatare, åt en katt som har bestämt sig för att jag är jättefarlig! Hon blev tvingad av sin matte att hälsa på mig när hon var nyinflyttad, vilket antagligen är orsaken till hennes aversion mot mig! Första dagen som kattmatare såg jag inte till henne, men hon har egen ingång så hon kommer ju in när hon blir hungrig. I går däremot, var hon i hallen när jag öppnade dörren! När hon såg mig duckade hon och sprang och gömde sig. Troligtvis har hon ett liv mindre efter detta. Jag bytte vatten i vattenskålen, när jag gick tillbaka med den såg jag att hon satt och spanade på mig vad jag gjorde.

Eftersom hon var inne när jag matade henne i går kväll, tänkte jag att det är bäst att kolla om hon ätit upp sin mat, så jag gick dit i dag på förmiddagen igen. Hon duckade inte lika mycket, det såg faktiskt ut som om hon ville bli klappad! Men sen kom hon på att det var jag, så hon stack och gömde sig på samma sätt som igår! Ett par dagar till, så kanske jag till och med tillåts klappa henne!

Kommentarer

Vanja sa…
När du minst anar det har du skaffat egen katt :)
Jag har tre som du kan få!
Annanann sa…
Tack, men nej tack;^)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!