Jag har haft lite problem

Med någon form av allergisk reaktion! Jag svullnade i ansiktet och fick klåda runt mun och ögon. Ögonen var inneslutna i svullna ögonlock, mycket irriterande. Jag var hos läkare och fick kortison och antihistamin, men ögonen blev väldigt känsliga för bl a drag, vilket resulterade i att de blev irriterade när jag körde plocktruck på jobbet.

Jag har sedan fått värk runt vänster öga, så jag tänkte att jag nog hade fått sämre syn så det var det som irriterade också. Beställde tid för synundersökning och det gav ju mig lite att tänka på! Vänsterögat är nästan oförändrat mot förra gången jag kollade synen, men högerögat kan jag inte fokusera med överhuvudtaget. Det kvittade vad hon gjorde för korrigering, bokstäverna var suddiga i alla fall! Troligtvis är det så att mitt högra öga är dominant, och när jag inte ser med det så måste vänstra ögat anstränga sig för att jag ska se.

Optikern skickade en remiss till ögonavdelningen på Ls Ryhov, den skickades i onsdags och i dag kom en kallelse till kontroll hos Ögon på fredag kl 14.

Nu blev jag ju ännu oroligare eftersom det tydligen var högsta prio på detta!!!

Kommentarer

Vanja sa…
Usch det låter otäckt :( Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå att bota!
Renée sa…
Håller oxå tummarna!!! STOR KRAM!
Annanann sa…
Tack, jag behöver alla tummar jag kan få!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!