Telefonmarodörer

Idag på förmiddagen ringde telefonen, det var ett 011-nummer! Han som ringde sa att det var från Röda Korset och de ringde upp alla som lämnat bidrag till Nepal, efter katastrofen där! Jodå, det gjorde de, men bara för att tigga mer pengar! De vill ha månadsgivare, bara 70 kronor i månaden!

Nu är jag ju allergisk mot allt när det gäller månadsgåvor, jag vill bestämma när jag vill skänka pengar och vart jag vill att pengarna ska gå! Jag köpte skog i Afrika, Vi-skogen, för några hundralappar, jag hittade någon sida innan jul där man kunde köpa olika saker för att hjälpa folk att hjälpa sig själva! Jag blir nästan lika irriterad på dessa telefonörer som på försäljare!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!