Tele2 ringde!

"Jag ringer till dig för att du är dubbelkund hos Tele2 idag", sa mannen i telefon. "Eftersom du är dubbelkund så ska du få en extra bonus", fortsatte han. "Du ska få ett mobilt bredband". "Varför det", svarade jag? "För att du ska kunna ta med dig datorn i hela Sverige", sa han då!? "Ska jag släpa med mig datorn i en resväska då, eller?", svarade jag. "Nä, men du slipper sladdar hemma också". "Men jag vill inte ha det", sa jag. "Datorn står precis vid jacket, och jag tänker inte flytta den"! "Lyssna på mig så jag får tala färdigt" sa han då! "Varför det", sa jag, "jag vill iallafall inte ha det". Klick, tut, tut, tut!

Det är väl trevligt med försäljare som ringer, eller hur! De kablar som vi har till de olika datorerna, är monterade vid väggar och under trösklar, vilket innebär att vi får ha kablarna där även om vi skaffar mobilt bredband! Dessutom, om jag ska skaffa något sådant så vill jag ta kontakt med säljaren, jag tänker inte köpa något via telefonförsäljare, för det är naturligtvis så, att den extra bonusen han påstod att jag skulle få, kommer att kosta mig pengar om jag accepterar.

Kommentarer

sneki sa…
hoppas du får en bra dag idag :)
Annanann sa…
Detsamma till dig!
Anonym sa…
Hej,

Jag beklagar om säljaren som ringde upp dig agerade oprofessionellt. Vi på Tele2 vill endast ha seriösa säljare som erbjuder konstruktiva förslag som en kund kan dra nytta av. Om du någon gång bestämmer dig för att testa ett mobilt bredband hittar du all information du behöver på våra hemsida http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html. Än en gång beklagar jag säljarens uppförande och hoppas på ditt överseende. Hör gärna av dig till mig om du har frågor eller funderingar till alan-a.kocevic@tele2.com.

Med vänlig hälsning,

Alan Kocevic, Tele2.
Vanja G sa…
Jösses, här bloggar man inte ostraffat om tele2 inte..?
Annanann sa…
Tack Alan, jag ska tänka på saken! Men faktum är att man ganska ofta stöter på uppringande försäljare, inte bara från Tele2, som tror att de kan göra som de vill. Hade jag lagt hans namn på minnet så skulle jag vidarebefordrat det till dig, men tyvärr gjorde jag inte det!

Tydligen har Tele2 en sökfunktion för att se om de blir omnämnda, det är ju okej! Tänk om Telia haft det också, då hade de fått ha många heltidsanställda enbart för detta ändamål!
Jeanette sa…
Ja, de har det inte lätt de där säljarstackarna som stapplande läser ur sina manualer! Ställer man en motfråga tappar de tråden helt. Sen må de komma från telecenter i Borlänge, Skåne, Lappland, Värmland för att inte tala om Tele2-nästet Karlskoga... alla trillar de dit när de råkar på folk med mål i mun. För idioterna som skriver manualerna kan ju inte ha fört vanliga samtal med vanliga tänkande människor!
Vi har en sport här hemma - ska Du eller jag ta nästa avspisning? Lika kul varenda gång! Fast vi inte ens får betalt för det.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!