Tele2 ringde!
"Jag ringer till dig för att du är dubbelkund hos Tele2 idag", sa mannen i telefon. "Eftersom du är dubbelkund så ska du få en extra bonus", fortsatte han. "Du ska få ett mobilt bredband". "Varför det", svarade jag? "För att du ska kunna ta med dig datorn i hela Sverige", sa han då!? "Ska jag släpa med mig datorn i en resväska då, eller?", svarade jag. "Nä, men du slipper sladdar hemma också". "Men jag vill inte ha det", sa jag. "Datorn står precis vid jacket, och jag tänker inte flytta den"! "Lyssna på mig så jag får tala färdigt" sa han då! "Varför det", sa jag, "jag vill iallafall inte ha det". Klick, tut, tut, tut!
Det är väl trevligt med försäljare som ringer, eller hur! De kablar som vi har till de olika datorerna, är monterade vid väggar och under trösklar, vilket innebär att vi får ha kablarna där även om vi skaffar mobilt bredband! Dessutom, om jag ska skaffa något sådant så vill jag ta kontakt med säljaren, jag tänker inte köpa något via telefonförsäljare, för det är naturligtvis så, att den extra bonusen han påstod att jag skulle få, kommer att kosta mig pengar om jag accepterar.
Det är väl trevligt med försäljare som ringer, eller hur! De kablar som vi har till de olika datorerna, är monterade vid väggar och under trösklar, vilket innebär att vi får ha kablarna där även om vi skaffar mobilt bredband! Dessutom, om jag ska skaffa något sådant så vill jag ta kontakt med säljaren, jag tänker inte köpa något via telefonförsäljare, för det är naturligtvis så, att den extra bonusen han påstod att jag skulle få, kommer att kosta mig pengar om jag accepterar.
Kommentarer
Jag beklagar om säljaren som ringde upp dig agerade oprofessionellt. Vi på Tele2 vill endast ha seriösa säljare som erbjuder konstruktiva förslag som en kund kan dra nytta av. Om du någon gång bestämmer dig för att testa ett mobilt bredband hittar du all information du behöver på våra hemsida http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html. Än en gång beklagar jag säljarens uppförande och hoppas på ditt överseende. Hör gärna av dig till mig om du har frågor eller funderingar till alan-a.kocevic@tele2.com.
Med vänlig hälsning,
Alan Kocevic, Tele2.
Tydligen har Tele2 en sökfunktion för att se om de blir omnämnda, det är ju okej! Tänk om Telia haft det också, då hade de fått ha många heltidsanställda enbart för detta ändamål!
Vi har en sport här hemma - ska Du eller jag ta nästa avspisning? Lika kul varenda gång! Fast vi inte ens får betalt för det.